În ședința de astăzi a Consiliului Local al Municipiului Deva a fost aprobat un proiect de hotărâre pentru acordarea unor facilități de plată pentru impozitul anual pe clădiri sau a taxei lunare pe clădiri nerezidențiale datorate bugetului local al municipiului Deva.

Proiectul de hotărâre se adresează proprietarilor de clădiri nerezidențiale care au fost obligați la întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate în contextul pandemiei SARS–CoV-2.

Conform HCL nr.249/2020 vor beneficia de o reducere de 50% a impozitului anual pe 2020:

  • Clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice care au fost obligate, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență sau care dețin certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de afaceri prin care se certifică întreruperea  parțială a activității economice;
  • Clădirile nerezidențiale aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, date în folosință printr-un contract de închiriere, comodat sau alt tip de contract pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice care au fost obligate, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea economică în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență sau care dețin certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de afaceri prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice.

215 Certificate de Situație de Urgență (CSU) au fost emise pentru Municipiul Deva și localitățile aparținătoare de către Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de afaceri, respectiv:

De asemenea, se aprobă scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorată de către titularii dreptului de concesiune, locațiune, administrare sau de folosință a unei clădiri proprietate publică sau privată a statului ori a unităților administrativ-teritoriale, dacă utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total  activitatea economică în perioada în care a fost instituită starea de urgență.

Cererea de acordare a facilităților fiscale poate fi depusă până la data de 15 septembrie 2020, inclusiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.