Ministerul Economiei, Antreprenoriaului și Turismului a demarat preînscrierea pentru sesiunea a doua aferentă Măsurii 1 – Microgranturi. Aplicanții eligibili, respectiv Întreprinderi Individuale, Întreprinderi Familiale, Profesii Liberale, dar și cei din restul de categorii eligibile care nu au cont, sunt invitați să înregistreze cu semnătură electronică datele reprezentantului legal/împuternicit, cât și datelor IMM/PFA/ONG/CMI/II/IF/profesie liberală, date cu care se vor înscrie începând cu data de 25 octombrie 2021, ora 10.00, în cadrul sesiunii a doua aferente măsurii de Finanțare “Microgranturi”.
Aplicanții care sunt deja înscriși în platforma informatică vor putea utiliza aceste conturi în noua sesiune cu obligativitatea de a regenera, semna și reîncarca declarațiile și documentele actualizate.
Prin prezenta măsură se finanțează în ordinea depunerii cererii de finanțare, în următoarele condiții:
- Ajutor Financiar Nerambursabil sub formă forfetară – maxim 2000 euro/beneficiar, la cursul InforEuro valabil în luna septembrie 2020, respectiv 4,8395 lei / 1 euro, sumă care poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente măsurii.
Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:
- cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
- datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
- cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social / punctul / punctele de lucru unde se desfășoară activitatea;
- cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
- cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;
- cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
- cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
- cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului. (cheltuieli de tipul taxelor și impozitelor către bugetul de stat, inclusiv contribuții salariale, CAS, CASS, impozit pe dividente, impozit pe venitul microîntreprinderilor, impozit pe profit, alte obligații de plată la bugetul de stat. În privința contribuțiilor datorate pentru PFA, II, IF, sunt eligibile și impozitele și taxele pe CNP). Nu sunt eligibile taxele și impozitele la bugetele locale și amenzile de orice fel.
Înscrierea în cadrul sesiunii 2 aferente măsurii 1-Microgranturi, creare profil, user, parolă şi completarea formularului de înscriere în vederea obţinerii finanţării se fac on-line pe link-ul https://granturi.imm.gov.ro/auth/login. Aplicanții au obligația de a urmări informațiile referitoare la măsura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toată perioada de implementare (înscriere, verificare, clarificări, semnare contract, depunere documente raport de progres, încărcare documente cheltuieli, efectuare plăți, monitorizare, raportare), precum și în contul creat la înscriere, denumit în continuare front office (FO).
Întreaga procedură se poate consulta aici.