Bugetul de stat pentru anul 2018 prevede lansarea unui număr de nouă programe de finanțare din fonduri naționale, acestea urmând să fie gestionate, așa cum s-a întâmplat și până în prezent, de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Aceste fonduri sunt direcționate microîntreprinderilor și întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) din România, indiferent dacă acestea sunt nou-înființate (așa numitele activități de tip start-up) sau sunt firme cu istoric.

Iată care sunt programele de finanțare din fonduri naționale ce vor fi disponibile în 2018:

  1. Programul Start-up Nation România

Acest program de finanțare are alocate, în cadrul proiectului de buget pentru anul 2018, fonduri de două miliarde de lei, față de puțin peste 1,7 miliarde de lei disponibile în 2017, astfel că programul va finanța un număr maxim de zece mii de afaceri debutante, spre deosebire de 8.600, în 2017.

  1. Programul pentru stimularea exporturilor 

Programul pentru stimularea exporturilor are alocat un buget de 45,61 de milioane de lei pentru anul 2018. Ajutorul financiar nerambursabil va fi destinat firmelor care își propun creșterea exporturilor și consolidarea poziției pe piețele externe.

  1. Programul pentru sprijinirea activităților meșteșugărești

Meșteșugarii și cei care comercializează produse artizanale pot participa gratuit la târguri de profil în scopul vânzării propriilor produse. Cheltuielile eligibile pe care acești beneficiari le pot deconta sunt cele legate de transportul produselor și participarea la un târg pe specific de artizanat.

Bugetul estimat pentru anul 2018 este de 890 de mii de lei.

  1. Programul Femeia Manager

Fondurile prevăzute pentru acest program de finanțare sunt de 10,50 milioane de lei. În anul 2017, programul a avut o alocare de 1 milion de lei.

Pe lângă finanțarea participării gratuite a femeilor antreprenor la conferințe regionale și internaționale, workshop-uri, creșterea bugetului pentru anul 2018 este posibil să fie justificată de faptul că femeile antreprenor vor putea solicita sprijin nerambursabil pentru demararea sau dezvoltarea unor afaceri proprii, așa cum de altfel s-a mai întâmplat în trecut.

  1. Programul pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (TIMM)

În cursul anului 2017, acest program de finanțare a beneficiat de un buget total de cinci milioane de lei și a sprijinit dezvoltarea capacităţii şi a spiritului antreprenorial prin organizarea de workshop-uri în cadrul evenimentului TIMM 2017.

Pentru 2018 este prevăzut un buget identic, respectiv cinci milioane de lei, fiind estimat, la fel ca și anul trecut, sprijinirea unui număr de 4.000 de beneficiari.

  1. Programul pentru Comerț și Servicii

Bugetul de aproximativ 50 de milioane de lei, egal cu cel disponibil în 2017, va putea fi utilizat de către firmele private care au un istoric de cel puțin un an de zile pentru demararea sau dezvoltarea unor afaceri în domenii de activitate din sfera comerțului sau serviciilor de piață.

  1. Programul EMPRETEC

Acest program de finanțare sprijină participarea persoanelor fizice la cursuri și workshopuri de antreprenoriat, în vederea dobândirii acelor cunoștințe și abilități necesare pentru lansarea unor viitoare afaceri. Bugetul în anul 2018 este estimat la 504 mii de lei, identic cu cel din 2018.

  1. Programul pentru Microindustrializare

Programul de Microindustrializare sprijină firmele care au un istoric de cel puțin 12 luni să obțină un ajutor financiar nerambursabil de până la 450.000 de lei în vederea înființării sau dezvoltării unor mici fabrici. Bugetul planificat pentru anul 2018 este de 74,3 milioane lei.

  1. Programul de susținere a internaționalizării

Acest program de finanțare are prevăzute fonduri de 18 milioane de lei în 2018, spre deosebire de sesiunea din 2017, atunci când bugetul disponibil a fost de 25 de milioane de euro.

Alocația financiară nerambursabilă acordată beneficiarilor este în cuantum de maximum 50.000 lei, reprezentând maximum 90% din valoarea cheltuielilor eligibile. Obiectivul acestui program de finanțare este acela de a stimula mediul de afaceri prin crearea unor instrumente de promovare individuală a IMM-urilor românești care să faciliteze accesul acestora pe piețele externe.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *