Cea de-a treia ediție a programului Start-Up Nation va fi lansată marți, 19 iulie, la ora 10.00.

Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2022, aprobat prin Legea nr. 317/2021 de aprobare a bugetului de stat pe anul 2022 este de 520.031.000 lei, din care:

  • Pilonul I Start-up Nation România – 500.000.000 lei;
  • Pilonul II Start-up Nation Diaspora – 20.031.000 lei.

Prin implementarea Programului se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de 55.000 de beneficiari, din care 50.000 aferenți pilonului I Start-up Nation România și 5.000 aferenți pilonului II – Start-up Nation Diaspora.

Prin intermediul programului Start-up Nation România, antreprenorii vor putea beneficia de granturi pentru IMM-urile înființate începând cu data de 1 ianuarie 2020, în condițiile prevăzute în procedura de implementare. Cererile vor fi finanțate în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute, în următoarele condiții:

  •      Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea unui singur loc de muncă prin intermediul programului: Alocație Financiară Nerambursabilă (AFN) – maximum 100.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maximum 95% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului;
  •     Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea a două locuri de muncă prin intermediul programului: Alocație Financiară Nerambursabilă (AFN) – maximum 200.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maximum 95% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului.

Contribuția proprie a beneficiarilor este de minimum 5% din cheltuielile eligibile, plus toate cheltuielile neeligibile din proiect. Beneficiarii selectați la finanțare vor efectua cheltuielile din resurse proprii după care statul le va deconta cheltuielile eligibile. Decontarea cheltuielilor eligibile se  va face într-o singură tranșă, conform mecanismului decontării cererilor de rambursare pentru care s-a făcut dovada achitării integrale a cheltuielilor aferente facturilor transmise.

Cheltuieli eligibile:

  • Echipamente tehnologice;
  • Sisteme, instalații, echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie și vehicule 100% electrice;
  • Spații de lucru, spații de producție și spații pentru prestări servicii și comerț;
  • Mijloace de transport;
  • Achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale;
  • Salariile, utilitățile;
  • Pachet digital (voucher de digitalizare);
  • Active necorporale referitoare la brevete de invenție, francize, etichetare ecologică;
  • Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale;
  • Taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA conform Codului Fiscal;
  • Consultanţă;
  • Două plăcuțe informative;
  • Cheltuieli financiare aferente creditelor sau garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul programului, pentru solicitanții care utilizează credit pentru implementarea proiectului;
  • Activele corporale dacă fac parte din categoria mijloacelor fixe.

Înscrierea în Program, creare profil, user, parolă și completarea formularului electronic de înscriere (Anexa 1) în vederea obținerii finanțării se fac on-line pe link-ul https://granturi.imm.gov.ro.

Aplicația electronică va fi deschisă timp de 30 de zile lucrătoare, până pe 01 septembrie, ora 20:00 a ultimei zi de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.
Toate informațiile despre program se pot accesa  aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.